Friday, August 3, 2007

Kuidas turundada teatrit?

Hea turundus algab minu meelest visioonist ja missioonist. Näiteks teater jutustab inimestele lugusid ja üks visioon võiks seega olla jutustada lugusid paremini kui keegi teine. Seega teatri missiooniks on olla ühiskonna hõbepeegel, mis näitab inimestele läbi lugude jutustamise neile igapäevaelus märkamatuks jäävaid, kuid olulisi inimlikke väärtusi.

Turunduse põhiülesanne on minu jaoks väärtuste vahetamine selliselt, et mõlemad pooled, nii ettevõte kui klient, oleksid õnnelikud. Tuleb keskenduda sellele, et klient saaks läbi erinevate suhtluskanalite missioonist lähtuvat üheselt mõistetavat ja tähendusrikast informatsiooni.

Turunduse seisukohalt konkureerib näiteks teater publiku vaba aja sisustamise turul ja hea positiivne imago ning tugev bränd on siinkohal määravateks teguriteks. Seetõttu on oluline, et turundusalane tegevus oleks integreeritud suhtekorraldusalase tegevusega. Tuleb luua suhtluskanalid, mõistmaks paremini, millest publik mõtleb ja mida publik teatrilt ootab. Teatri põhitegevuse kõrval on teatud tähtsusega kindlasti ka rist-turustamine. Rist-turustamise ülesanne on tähelepanelikult otsida võimalusi, kuidas teater oma potentsiaali kasutades saaks publikule tema elukvaliteedi tõstmisel kasulik olla. Teatri põhul oleks need valdkonnad ruumide väljarentimine, ürituste, pidude, festivalide, koolituste, konverentside, töötubade jms korraldamine. Reklaami planeerimist erinevates turustuskanalites pean oluliseks teha proportsionaalselt kanalitega, mille kaudu publik teatri kohta informatsiooni tarbib. Põhilised kanalid on ilmselt trükimeedia, raadio, internet, sesoonne reklaam, välireklaam, bukletid, üritusturundus jne. Olulise osana näen tööd lähendamaks end publikuga. Üks võimalus on arendada veebipõhist suhtlust publikuga. Eesmärk on interaktiivne suhtlemine, mis sisaldab endas sõnumit, et teatril on midagi olulist ja tähendusrikast oma publikule öelda.

Oluline osa on kindlasti ka efektiivselt müügitoetusel. Müügi organiseerimine, reklaamide, piletite, kavade ja muude trükiste väljatöötamise ning levitamise ja vahetu müügi protsessi juhtimise juures peaks silmas pidama sellise tarkvara kasutusele võtmist, mis võimaldaks andmeid kergesti analüüsida. Teatri piletihinna kujundamise poliitika aluseks võiks ilmselt olla kulupõhine hinnakujundus. Sellele lisanduv hinnasoodustuste ja sihtrühmade määramine on ilmselt paljuski prioriteetide küsimus. Mõttekas oleks ilmselt ka hinna diferentseerimine lähtuvalt segmentide erisusest. Näiteks teatud koguses kallimate piletite müümine inimestele, kelle jaoks on oluline aja faktor ja vähem oluline hind.

Kuna internetiturunduse osakaal suureneb ühiskonnas kiiresti, olles viimase seitsme aastaga tõusnud kaheksa kordseks, pean isiklikult oluliseks panna suurt rõhku interneti keskkonnale. Põhilisteks instrumentideks on siinkohal veebibännerid, kodulehekülg, otseturundus (nt kliendikaardid).

Kõige nende protsesside aluseks on publiku hea tundmine. Seetõttu on suureks ülesandeks publiku täielik tundmaõppimine ja vajaduste mõistmine. Oluline osa turundusest on lisaks väärtuste publikule teadvustamisele ka pidev õppimine publiku käest. Tuleb luua võimalus publiku jaoks oluliste väärtushinnangute ja ootuste tundma õppimiseks. Võib juhtuda, et osutub vajalikuks ka paketi väljatöötamine turundusagentuurile, et oleks selgus, millised sihtgruppe ja kui palju pakkuda saame ja mida teater ise neilt saada tahab.

No comments: